Het Bourgondisch Schild

Jouw familie
restaurant
in Diksmuide

Een warm restaurant met een vertrouwde ziel. Voor familie, vrienden, vaste gezichten en iedereen die eens goed wil genieten.

Bij ons zit je goed

Welkom aan tafel in Diksmuide

Bij Het Bourgondisch Schild eten we graag goed. Al jaren is onze zaak een vaste waarde in Diksmuide: een plek waar je terechtkan voor een stevige dagsuggestie, onze populaire kip-, biefstuk- en visdagen, of ons maandelijks ontbijt met vrienden en familie.

We geloven in een keuken die eerlijk is: goede ingrediënten, een vertrouwde bereiding en een prijs waarbij je niet hoeft te rekenen. Je bent hier welkom!

Zien we jouw binnenkort?

~ Nathan & Julie

Wat staat er deze week op het bord?

Elke week volgen we een vertrouwd ritme, zodat je altijd weet wat je kan verwachten.

Maandag

Kip van het huis

Dinsdag

Biefstuk met frietjes

Donderdag

Dagsuggestie

Vrijdag

Vis van de dag

Weekend – elke avond

Chef’s menu

  • 14 juni 2026

Ons volgende luxe ontbijt

€27,00

Per persoon

Reserveren is aanbevolen, want de plaatsen zijn beperkt!

Waar?

Bourgondisch Schild
Oostendestraat 36/a
8600 Beerst

Wanneer?

Ter plaatse van 9u tot 11u30
Takeaway mogelijk van 8u tot 9u

Al 27 jaar

Een vertrouwde waarde met een frisse blik

Het Bourgondisch Schild heeft een lange geschiedenis in Diksmuide. Een zaak die generaties lang bekendstond voor zijn gezellige sfeer en eerlijke keuken.
De huidige uitbaters Nathan & Julie brengen nu een warme & nieuwe wind mee en staan klaar om jullie te ontvangen.

Wat onze klanten zeggen

En zij zeggen het best…

Gemiddeld 4,4 sterren

  • Super kwaliteitsvol eten! Gezellig dineren in een mooi kader, goede variatie van kaart. Super vriendelijke gastvrouw Julie!

    Rani Vanslambrouck

    Diksmuide

  • Horeca Vlaanderen: het kan echt. Tegen een voor iedereen toegankelijke prijs een lekker dagmenu aanbieden. Professioneel bereide maaltijden die op smaak zijn gebracht.

    Bart Verstraete

    Koekelare

  • Het eten is er altijd lekker, en de bediening ook altijd zeer goed, doe zo verder, dikke duim voor het ganse team!

    Hugo Desopper

    Diksmuide